Friday, 14 January 2011 11:12
(2.21 basert på 7293 stemmer)

Kommentarer

| Skriv en kommentar
Betale fatten meg for 10/1 men får noko så kakklanda lite som 2/0.5 asso de går fankje an å holda på denne måten eg bytte te telenor snarast muleg
3 år siden av kjellyboy
vi betaler for 30/5 men får 15/1, det er ivertfall bedre enn vårt forrige nett! det er noe jeg kan leve med. men var ikke superbegeistret når jeg leste resultatet av testen...
3 år siden av benjamin
Leverer definitiv ikke som lovet og bestilt.
3 år siden av Magnar
Har 20000/1200, Veldig fornøyd med stabil linje. men måler stort sett 11000/500. d er kjipt......
3 år siden av Odd Magne Abrahamsen
Har Bredbånd 40, skal ha 40/20 får 3,92, dette er dårlig.
3 år siden av Medvind
betaler for 25, har 15, greit nok...
3 år siden av terje
Betaler for 20 mbit og får 4 latterlig!!
3 år siden av pål
betaler for 20/1 og måler 7/0.7. Kan ikke si jeg er helt fornøyd med det. :(
3 år siden av Andreas
Har Nextegentel 20/1 får levert 19/0.9. telenor leverer 4/0.6 Nextgentel er konge!!!
3 år siden av Roar
Skal EGENTLIG ha en 20mbps linje hos NextGentel, men hver gang jeg har testet linjehastigheten så ligger den mellom 1-8 mbps! Har testet i flere dagers mellomrom i flere uker nu. Skuffende må jeg si!
3 år siden av Jim
Jeg har ADSL20. Men Jeg får ikke den hastighet som den skal. Har gjort flere tester på internet og fikk dårlige resultater. Vet ikke hvor er feil.
3 år siden av Kristina
Ny ruter Thomson TG789... Min gamle Inteno sluttet å virke, og NGT sendte en ny etter et par dager. Så langt greit, men ved oppkobling virket ikke IP-telefonien. E tter en times support måtte dere gi opp, skulle få beskjed når det ble ordnet, men det skjedde ikke, dagen etter var det imildertid i orden. Så l angt innenfor hva som kunne aksepteres. Jeg h ar over middels kunnskap om nettverk, og gikk i gang med å konfigurere ruteren for å få tilgang til mitt IP-kamera. Konfigur asjonen på min ... See Moreforrige ruter (Iteno) gikk veldig greit. Etter mange timer med prøving og feiling ringer jeg dere og får beskjed om at portåpning eller portforward supporterer dere ikke, og blir henvist til deres 26 kr/min support. At den vanligste porten i rutere (HTTP port 80) ikke kan åpnes burde dere kunne ha svart på gratis!!! eller i det minst opplyst på supportsidene. Elementære spørsmål rundt portåpning MÅ dere kunne svare på. Jeg vil med bakgrunn i denne opplevelsen bytte leverandør ved første anledning. PS Til andre som sliter med det samme problemet, ikke ring NGT, bruk port 800 i stedet for 80.
3 år siden av Roy
VDSL FTW.. har 40/30, aldri vært under.. its nice!
3 år siden av chris
Hadde 1200 cool abonement(1.2/0.5)mBit, dette ble gradvis oppgradet av NGT uten at de økte regninga! fikk 3.9/0.75mBit MÅLT for samme prisen etter noen år. Bedre enn noen konkuremter det du må RINGE dem å si at de tilbyr nye kunder bedre vilkår enn sine trofaste kunder, og først da, gir "bang for the bucks".
3 år siden av DJ
Dere som klager er tjukke i huet! problemet er ikke NGT men din lengde fra sentralen kombinert med evnt støy på linjen. Skal litt til å få plass til mer enn en liter i ett litermål.. eh... tog du an? Bor selv 2,2km fra sentralen og får maks 5mbit på en god dag :( telehor klarer ikke levere mer enn 4. NGT er helt konge de! slutt å klage kjøttskaller!
3 år siden av Kyrre
Akkurat oppgradert til VDSL 40/5. Første test gav 38/10. Veldig fornøyd :) Har hatt NextGenTel i over 10 år. Nesten aldri vært nede, aldri i lang tid.
3 år siden av Jon
Jeg har 40/1 og bor i Skedsmo, ifølge dem er det "støy" på linjen, som nesten ikke er mulig når jeg bare får 2.45 mb/s når jeg skal ha litt over 30 !? Detta her er jo bullshit, Håper Nextgentel leser disse og gjør noe med driten sin.
3 år siden av Leo
Måler konsekvent 3,6/0,6 på NGT 5/0,5 linje ingen andre ville levere. Jeg ble spådd veldig dårlige odds pga lengde på telefonhyssingen til sentralen så jeg skal vel bare være fornøyd :)
3 år siden av Joachim
30Mbit / ?Mbit. Fornøyd med den, i Bergen sentrum.
3 år siden av Erlend Andresen
Fikk dårlig resultat da de satte det opp. Klagde, og fikk justert til en annen frekvens på grunn av masse naboer. Nå holder de jevnt over det de lover, dog bittelitt under. Det kan jeg leve med.:)
3 år siden av Fornøyd
Har i de fleste tilfeller 13/1 og noen yterst få ganger 16/1. Betaler dog for 20/1 og er et stykke unna sentralen, så den forstår jeg. Men når jeg får 2/0.4 mange ganger begynner jeg å lure
3 år siden av Frederik
NextGenTel virker veldig bra for meg. Gjøran har nok ikke betalt regningen, Da får man en lav harstighet.
3 år siden av Steinar
Betaler for 10/1 og får 15/0.8, meget fornøyd :o) Kundeservice har vært kjempebra de siste årene. Jeg ville aldri ha valgt noen andre enn NGT.
3 år siden av Knut
Betaler for 10/1 og får 0.2/0.4. Dette er ikke akseptabelt. Går ikke ann å sitte på youtube en gang.
3 år siden av Vegard
Jeg betaler også for 20 og får ned 2.0 Håpløst dårligt NextGenTel !
3 år siden av Henrik L Jensen
Kjempe fornøyd så langt med Nextgentel, de leverte raskt og utrolig bra kundeservice.
3 år siden av Nextgentel
Nextgentel er en av de verste jeg har sett, jeg hadde prima med den gamle nettverks leverandøren min, men når jeg bytta til nextgentel 5/0,5 fikk jeg hastighet for 2.5-3.5, jeg skjønte ikke på dem, en av vennene hadde samme problem, ingen hadde hastigheten de ba om, ikke i nærheten, og prisen for 5/0,5, gikk fra 299 til 599 noen måneder. engang kom hastigheten til 0.5/0.1, og det skjedde 5 ganger of måtte betale 400-500 kr for det, dårlig kvalitet, jeg er så misfornøyd! jeg ville ha en oppsigelse, og nå må jeg betale ekstra for det å. De må seriøst enten senke prisene eller ikke gi oss ting som ikke virker som de skal
3 år siden av ridoi
Betaler for 20/1 får 0.2/0.7 Meget morsomt! Blir nødvendig med endringer her....
3 år siden av Gøran
Forstår meg ikke på alle de negative kommentarene, har alltid hatt nextgentel og aldri vært det minste problem selv om jeg har flyttet 3 ganger. Får heller mer enn jeg betaler for, klarer faktisk ikke finne bedre tilbud på pris hos andre leverandører.
3 år siden av Svært fornøyd
har vert kunde i 10år og har betalt 400kr mnd får 2mbit jeg føler meg rund lurt å det er det dårligste nette i hele norge ustabilt piss
4 år siden av hjalmar
Har hatt NGT i en årrekke, de siste årene ADSL med 20/1. Den har konsekvent levert 16/1. Har nå fått VDSL 30/5, og den gir 28/4,5, selv om avstanden til sentral er i største laget. Leveransen har vært super stabil, og kundeservice hos NGT har definitivt blitt meget bra. De ytterst få gangene jeg har hatt behov for å snakke med kundeservice har utelukkende vært en positiv opplevelse. Strålende fornøyd med NGT!
4 år siden av Kjell Arild
Ustabil og elendige hastigheter. "Kundeservice" er til å grine av. De er utrolig trege til å svare på telefon og epost tar ofte mange dager. Regn med 30 min ventetid om du kontakter over telefon før du får svar og legg til side store summer penger om du ringer fra mobil, da en enkel samtale med de fort vil koste deg 100kr... Da Tele2 styrte ADSL skuta var alt fryd og gammen. Stabilt og full hastighet, flott service og ingen skulte gebyrer. Men så ble det solgt til NGT.. Nå er det er mareritt ute like. Hadde 1 nededag med Tele2 over 3 år! Dagen etter NGT tok over drifta var jeg uten nett i 2 uker... Nå er jeg ukentlig i kontakt med NGT over feil faktura, dårlig hastighet, nedetid og andre brutte løfter. Dessverre har det seg slik at jeg kun kan få internett fra NGT eller Telenor hvor jeg bor, så det er som å velge mellom pest eller kolera..
4 år siden av Thomas
Dem som ikke har eller har hatt problem med Nexgentel de er like sjeldne som hønse tenner.Og det værste er at di gidder ikke sende ut en montør for å rette på den periodiske feilen som jeg sliter med dårlig hastighet, de skylder på TeleNor og linjelengden fra sentralen men ventelo hadde ikke no problem, så no sitter jeg å lurer på hva som er galt...
4 år siden av Tor
For de som klager på lang leveringstid: NGT har en leveringstid på opptil 6 uker. Det kan jeg leve med, men det tok 7 og 1/2 uke,og da ringte jeg dem, fikk knallbra service og en mnd gratis internett på vdsl linja mi. Hastigheten ligger i gjennomsnitt på 29/4 på en 30/5 linje. Kan ikke klage da. Men jeg er jo ikke mer enn 160 meter fra sentralen. Har ofte endel og si det. :D Generellt veldig fornød med NGT.
4 år siden av NGT kunde
Jeg har akkurat fått Nextgentel, og betaler for 10 000 / 1000, de leverer under 5000 / og 0.81 opp! Syntes det er elendig av leverandør!
4 år siden av forbanna
29.15Mb/5.07Mb på ei 25/5 linje. Strøkent.
4 år siden av JMR
Fikk 255 kb/s download og 143 kb/s upload. Imponerende når en betaler for 10 MB/1MB
4 år siden av Geir
Betaler for 5/5Mbpd hos nextgentel. Meget ustabilt. Jeg ble bedt om å teste med kabel, da hastigheten enkelte ganger er helt nede i O,45Mbp. ER det stor forskjell på testsvaret om man er tilknyttet via trådløs kontra kabel?
4 år siden av mom
hvis dere betaler for 30/5 og får betydelig lavere fart er det mangel, og dere burde isåfall ikke betale - og heve kjøpet
4 år siden av gjest
På Skollenborg utafor Kongsberg på vanlig adsl får jeg 9mbit/1.2mbit på 6mbit/1mbit linje fra NGT. Synes synd på de som ikke får det de betaler for, men servicen er faktisk ikke så elendig som dere tror. Kommer mye an på instilling og ALMINNELIG høflighet med teknisk hos NGT. Jeg fikk til og med beholde min gamle epost fra forrige abb i tilegg til den nye siden NGT hadde gjort feil og satt opp nytt abb ved flytting istedenfor overføring. :)
4 år siden av AziD
ustabilt og overpriset i oslo. på grensen til svindel. elendig kundeservice. STYR UNNA!
4 år siden av misfornøyd
Skal ha 20/1 får 6/1. NGT er skuffende. Hastigheten er degradert over tid. Man skal ikke trenge å klage flere ganger i året for at de så vidt skal klare å opprettholde hastigheten man betaler for. Folk som ikke vet hvordan man kan sjekke hastigheten blir ranet av dem. Snakkes NGT, kunde i sikkert 10 år.. Aldri mer
4 år siden av Kristoffer
Har nå 25/8 på en 30/10-linje fra NextGenTel. Kunne vært verre.
4 år siden av Henrik
får 00,65 sånn har nexgentel vært i 2år.. på tide å bytte.
4 år siden av christer
Nexgentel er utrolig ustabilt. I dag har jeg ca 0,1 MBit, i går var det greit. Har blitt svindlet i mange år nå.
4 år siden av Rune
Skal ha 20 mb og nextgentel presterer faktisk og gi meg hele 1.08 hahaah dette er jo ran!!!!!
4 år siden av Kim
Ventet tålmodig i 1 1/2 mnd på å få installert bredbånd, midt i sentrum. (skulle tro jeg bodde i hutta heiti) Har endelig fått tilsendt router og fått lagt inn bredbånd...hmmm hastighet føles nesten som de gode gamle 9.600 modemene..har hele 0,6 mb/sek..slå den.
4 år siden av Arne
Har 20mbit, får 0,3.. hva faen?
4 år siden av Steinar
NextGentel har solgt meg Next 2. Skal kunne laste ned 20000. Mb. Men Internettet vårt er usannsynlig tregt. Ofte så langsomt at vi ikke kan måle hastigheten. Har fra 0,1 Mb til 1,7. Som regel ca 0,5. Jeg er blitt lurt, jeg også.
4 år siden av Henrik
Skal ha 10mb dl, og har 9.87. Til tider er det over 10 også. Opplastingen ligger rundt 1mb/s. Nextgentel har for meg vært det beste jeg har vært borte i. Har hatt telenor og ice, begge endte med mange stygge ord etter lang tid med problemer.
4 år siden av Olsen
Det er helt riktig NexgenTel er virkelig IKKE FLINKE. Får jeg fatt i en annen levrandør så bytter jeg. KAN IKKE BLI VÆRRE
4 år siden av Alex
Fantastiske Nextgentel, har også problemer med dem og de gjør ingen ting kanskje før man finer en annen levrandør. Håpløs kundeservice,var selv uten linje i 14 dager og nesten ikke mulig å komme inn til dem på tlf. Har jo ikke tilbakering så måtte sitte og høre på en grusom musikk over en halv time
4 år siden av Harald Olavesen
Dette er jo helt på jordet Nextgentel, her betaler jeg for 20mb/s ned og 1.00 opp hva får jeg i natt fra 0.51 mb/s ned og 0.06 mb/s opp dette er det laveste jeg har målt: Skam dere!!!! Skifter levrandør i slutten av måneden.
4 år siden av Toralv
Nexgentel skriver: Du står oppført med ADSL Fri Fart og ikke ADSL Mega Fri Fart. Ditt abonnement, ADSL Fri Fart, skal levere deg hastigheter på opp til 6500 / 750 kbps. På bakgrunn av linjetekniske faktorer klarer vi ikke denne hastigheten i dag. Vi måler vi din hastighet til 5056 / 832 kbps. Dette er det maksimale vi klarer å utnytte av linjen din. Dersom du ønsker en oppgradering til den nye teknologien ADSL 2 med mulig økning i hastighet, gi oss beskjed. Temmelig vilt, men kvaliteten på linje og sentral trenger oppgradering. Det er store variasjoner innen en by som Bergen. Leverandørene sitter med løsningen og velger å tilby ytterligere en "bedre" løsning uten å sikre at eksisterende tjenester er gode. Jeg stiller meg litt undrende til denne fremgangsmåten.
4 år siden av Roar
Har hatt Nextgentel i mange år. De siste 3-4 månedene har vår hastighet vært helt elendig. Opplever tester på 2-3k/s. Har kontaktet Nextgentel, og deres vilje og evne til å rette problemer utrolig lav. Unngå dette selskapet hvis du kan.
4 år siden av Lørenskog
Hadde tele2 men ble flyttet over til nextgentel. Har fått tregere og tregere linje og nå har vi 0.53 Mb/s ned! wtf. Bytter nå til ventelo.
4 år siden av Thomas
Til dere som har bredbåndslinje m/analog telefon: Sjekk hvor dere har koblet til denne.. Her kan feilen ligge dersom dere har koblet denne til en annen plass i huset (ikke ifb med splitteren)
4 år siden av Trond
Jeg har hatt Telenor i 10 år, så ble jeg overtalt av Nextgentel med løfte om raskere og billigere bredbånd, etter en måned med under halve hastigheten av avtalt hastighet. nedgraterte Nextgentel mitt abb. da sa jeg opp avtalen, de sier jeg har brutt avtalen og sender meg en regning, men det er ikke jeg som har halvert hastigheten og brutt avtalen, nei makan til elendig kundeservice,
4 år siden av CB1100R
Betaler for høyeste hastighet men får bare litt over 5. Kan jo koke en kanne kaffe før en link reagerer. Uholdbart. Hvis de har problemer så får de enten si i fra at de ikke kan levere dette abbonnementet til min adresse, eller senke prisen så lenge de har problemer.
4 år siden av Kristin
Fantastiske Nextgentel, levere godt under 1,0 mb, siden 28.06.2011 gjør ingen ting med sin side av serversysteme, dette må vi stoppe snart! Oppstart 12.04.2011. Håpløs kundeservice, løgn om faglighet og leveranser.
4 år siden av sjur
Har en 30/30 linje og den leverer som den skal. Meget bra!
4 år siden av Morten
Ned: 5.18 Mb/s Opp: 0.90 Mb/s Det som er bestilt er: 5000/500 Hadde problemer i begynnelsen, men gjorde noe i ruter så den ytet maks.
4 år siden av Kjetil N. Bjørnstad
Skal ha 20, men får bare 2,45.... Ikke bra!
4 år siden av Veronica
Måler hastigheten hver uke, ringer nxtgtl, de setter opp. Neste uke er den nede på stusselige 0,14kb/s. Vi er i 2011, og jeg har nå bestilt vdsl fra Telenor. Nextgentel, dere har svindlet meg i 4 år, farvel!
4 år siden av Erik
Dette er trist, får 1 / 10 av det jeg skal ha -.-
4 år siden av Joachim
Ska ha 10!! Får inn hele 2.45. Ser på mæ sjæl som heldi.hehe. ELENDI NEXTGENTEL!!!!
4 år siden av Trond
Skal ha rundt 15 mb, men får inn 0,74mb. Dette er helt elendig nextgentel. Hva skjer?
4 år siden av Aleksander
utrolig dårlig NextGentel.Jeg betaler for 30 men får mellom 1-2.Man kan ringe og skrive kontakt skjemaet helelivet men får ikke noe svar.Det skulle vi skrive til noen aviser
4 år siden av Branislav Vojvodic
betaler for det maksimale som vi kan få her vi bor...nemlig 8 ned og 1 opp.. og hva får vi? 0,19 ned!!!! skal ordne støttegruppe på facebook for alle bredbåndskunder som blir lurt av NEXTGENTEL.
4 år siden av Erikhaternextgentel
Fikk d her sist gang æ sjekka 28 Juni 2011 0.36 Mb/s WAAAAAAAAAOW Holy shiiiiiiiiit Ska skifte Internett me en gang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
4 år siden av Dårligste internettet som finnes på jord
skal dere ringe nextgentel (kundeservice) ring heller telefonnr. som er oppgitt for kontakt fra utlandet, 55 52 79 79. Da er det nesten gratis å ringe i forhold til å ringe femsifret nr.
4 år siden av rj85
Nytt modem ..Igjen .. tåler ikke noe før dem blir ødelagt .. Nokk en dag med lav hastighet.. på Tide og butte snart til noe andre
4 år siden av aceex
Dette er ikke mulig.Resultat 0,61, har jeg aldri opplevd før- NextGen Tel!
4 år siden av sau
ifølge huseieren vår har vi 30 mb/s linje men målte idag og fikk 0.83 ned og 0.28 mb/s opp :S
4 år siden av Damien
Har vært fornøyd kunde i 8 år, men i den senere tid har hastigheten blitt stadig dårligere. Betaler for 3Mbit, nå er den nede i 0,3. Ikke lett å få hjelp, de har riktignok sendt meg ny ruter uten at det hjalp. De har sagt jeg må ringe når jeg er foran PC'en, men håpløst å betale masse for å sitte i kø. Har derfor bedt dem ringe, og fått positivt svar, men nå har det gått en uke. Nå gir jeg dem ikke mange dagers ekstra sjanse, slik aksepterer jeg ikke å bli behandlet. Tragisk å betale for en vare man ikke får.
4 år siden av Rune
Herrejesus, fikk 0,19 mb/s. Har Adsl 1800 til 300,- i mnd. Dette er helt katastrofe. Hatt nextgentel i 4 år, ruterne ryker med en gang. Grinete kundeservice. Takk for dansen, finnes langt bedre enn dette folkens.
4 år siden av Erik
NextGenTel funker bra hos oss, får stort sett den hastighetene vi skal ha (30/10). Startproblemer med mye pakketap er nå løst.
4 år siden av Henrik
Skal ha 10 ned, men har bare 1! Chaten virker ikke for oss som er kunder, men hvis du vil bli kunde er de rask med å svare på chaten! Men kan de sette deg over til 'Teknisk hjelp'? Å nei du!
4 år siden av GodDag
Anbefaler ikke nextgent. Jeg var fornøyd til å begynne med men når de må sette ned hastighet for at det skal virke og kundeservice får du om du sitter å venter 1 time eller 2 på telefon og det koster 2,76 pr minutt.
4 år siden av erher
betaler for 10,ned og 1 opp,fikk dårlig resultat på sjekken! bare 7.66 og 0.4.. helt latterlig! skal da ikke være sånn?
4 år siden av jenta
Betaler for 10 ned. Testet midt i rushet på ettermiddagen og fikk over 9.
4 år siden av Magnus
Hadde tele2 før,men ble automatisk flyttet over til Nextgentel.Betaler 389kr i mnd,men med dagens måling komm jeg bare opp i 0.96 Mb/s.Det er for dårlig.Skjerp dere.
4 år siden av jarle stensrød
Etter en del problemer, funker nå NextGenTel bra her. Ligger som regel opp mot 30/10, som jeg skal ha. Tv-en stjeler ikke båndbredde hos meg. Nettopp testet.
4 år siden av Henrik
Velg ikke denne leverandøren. Har opplevd bare rot i et halvt år! NGT leverer ikke varene de tar betalt for. Jeg sier opp min avtale.
4 år siden av Angry52
Lovet fart: 12MB Test: 0,25 MB .....sukk
4 år siden av Blåmann
slik javelskap jeg har aldri opplevd!Ingen chat,ingen telefonhjelp-forbanna NextgenTel.Er det muglig o få slik dritt idag i Norge og hvordan dette er muglig?
4 år siden av Lubo
Det dem ikke forteller oss er at så lenge du har tv også gjennom dem og tv-tuneren står på vil tv'en stjele ca. 13 mb av linja. Og når jeg ikke kan få mer enn 15mb tilsammen så står det igjen 3mb på selve internettet. Og likevel betaler jeg for 10mb. Etter nesten et år med chat, mail og telefoner var det endelig en i dag som fortalte meg dette. Kunne det ikke vært noen som hadde sagt det litt før da!! Ikke fornøyd med Nextgentel nei! Har vært uendelig med rot og feil fra dag èn! Er glad når bindingstiden er over!
4 år siden av GodDag
bullshit company, Nextgentel can't deliver! For months they let me believe that I had a 10Mb speed on my Internet line and paid for it. Back to 5 now which is all that is feasible. My advice check your speed regulary and ask for your money back!
4 år siden av hubertinus
Har 30 MB linje og har tv og telefon på linjen. i følge denne testen så har jeg 19.31 MB. Kan det være fordi tven står på? eller er det lureri fra Nextgentel?
4 år siden av Hønemor
Har 20 MB linje og NextTV. Det de ikke nevner for deg noe sted, er at tv-tjenesten sluker 17 MB av linja og at jeg i praksis sitter igjen med 2 til vanlig nett. Det går an å nevne det, synes jeg.
4 år siden av Frode
Dere burde prøve å bytte på kanaler, står normalt på Ch 11, byttet til Ch 6 og da dobblet hastighet og motak forholdene seg.
4 år siden av John
Det nytter p klage. Fra 0,1-0,4 til 2,5 mbs !!. Skiftet tråløs ruter. Den første testen kan muligens ha vært svært dårlig pga utomatiske oppdateringer som gikk i bakgrunnen. Disse er umulig å se før de er ferdig installert
4 år siden av Gunnerius
Er vel i vurderingsfasens siste oppløpsside når det gjelder bytting av operatør. Grunnen til dette er manglende hastighet i forhold til "nærmiljøet" som har andre levrandører. NGT har forhandlet om VDSL linje i over et halvt år, men kommer ikke nærmere ser det ut som så da tenker jeg at et gjennomsnitt på 6 er for dårlig!
4 år siden av Stig Lilleaas
0,10 mb i nedlasting på en vanlig bredbåndlinje fra NextGenTel Samme som Mobilmodem uten 3G. DÅRLIG
4 år siden av Gunnerius
fikk også next phone, etter 3 mnd har dem ennå ikke klart å kobble opp bredbandstelefon, ringt kundeservice 1 gang til dagen i 2 uker. å di fakturerer stadig for bruk av tlf, logg på chat og alt er lagret. lover å ingen løsning
4 år siden av sven
vi har eller fikk max 6mbit linje fra nextgentel, men idag er den nede i 0.38 mbit, det svinger så opp å ned at det er utrolig.
4 år siden av sven eikeland
NGT er helt grei leverandør av SHDSL 2MB. Jeg irriterer meg derimot over bredbåndstesten som inisterer på å kjøre i egen FF-fane, og samtidig skal justere browservindutet, både før og etter test er gjennomført.. Skal dere ha 'full kontroll' over vindus-størrelse, så får dere sørge for å starte testen i eget vindu...
4 år siden av Frode
Fornøyd med NGT. Det har vært så som så med ADSL hastighetene deres, men det kom nok mest av avstand til knutepunkt. Etter jeg fikk VDSL så har hastigheten vært som lovet.(og ikke bare opp til) Nedetid har det knapt vært i det hele tatt.
4 år siden av Per
Er fornøyd med Nextgentel har alltid fått det jeg har betalt for. Måtte ringe inn en gang å purre på oppgradringen til 10 bits linje. fikk det dagen etter på.
4 år siden av Daniel
Utrolig misfornøyd med nextgentel. Betalte fortsatt for et abonement som ikke eksisterte lenger. Måtte ringe å få klagd dette inn. Etter mange runder har jeg fortsatt ikke den hastighete jeg betaler for. De ville selge meg 10megs linje da jeg krevde å få det jeg betalte for (altså 5). Har enda ikke hatt over 3, og de fleste målingene toucher så vidt 2.. Hadde faktisk høyere hastighet via tele2 selv om jeg betalte for deres minste abonement FØR NGT tok over.. Elendig service og en nedlatende holdning.
4 år siden av Meg
Egentlig bare søppelbredbånd.. Hadde lyse tidligere og siden lyse ikke kunne levere nå måtte velge noe annet. Lite har endret seg siden sist jeg hadde ADSL. ustabilt, ikke i nærheten av hastigeheten de lover.
4 år siden av Kjell Arne
Teoretisk er det 20 mbit jeg skulle ha hos NextGenTel og måler 15 midt på dagen. Det er jo bra når telenor mente det ikke var mulig å få mer enn 10 mbit. "Jeg hadde 16 mbit linje hos telenor som ikke leverte mer enn 10 mbit"
4 år siden av erher
Utrolig missfornøyd med NextGentel. Teoretisk hastighet var 20, målte godt over 13 helt til jeg var dum å teste deres TV løsning. Det var søppel (hakkete overføring). Etter dette har jeg lagt rundt 5 til 8. Er ikke mulig med mer påstår de. Søker nå etter annen leverandør.
4 år siden av Øystein
Har hatt bredbånd fra Nextgentel i mange mange år uten problem. Fikk installert Fiber i fjor høst og har siden hatt en hastighet på mellom 25 og 30 Mbps både inn og ut. Veldig godt fornøyd med Nextgentel :)
4 år siden av Norway4all
Vi betaler nesten 500 kroner i måneden fordi nextgentel mente at vi kunne få helt opptil 20 mbit hos oss, men de leverer aldri mer enn 8!! Vi faller også ut opptil flere ganger hver eneste dag. Vi kunne da like så godt betalt mye mindre og fått den hastigheten vi har, altså 8Mbit. Jeg er absolutt ikke fornøyd med nextgentel.
4 år siden av Helene
Har bestilt 10/1 linje fra NextGentel. Det leverer 14/1 Aldri hatt noe problem med at NectGentel ikke leverer.
4 år siden av Roy
Nextgentel er absolutt det verste innen bredbandleverandører. Var tidligere TV 2 kunde, og nokså fornøyd. Nextgentel leverer rundt 50% av linjen de skulle levert men vil at jeg skal betale fult! Glemmesak. Skal over til Canal Digital, hvor jeg får en 4 ganger så kjapp linje som er billigere enn Nextgentel sin.
4 år siden av Daniel
Var tidligere Start.no kunde før de ble kjøpt opp av NextGenTel og hadde aldri dårligere hastighet enn ~16Mbit og ingen nedetid. Etter endringen til NextGenTel var alt meget vel i ca 3mnd men de siste 3 mnd har hastighet og stabilitet gått nedover og nedover og ligger nå permanent under 8Mbit. Jeg måtte også gjøre de oppmerksom på at jeg lå med gammelt prisnivå. Er svært lite fornøyd ettersom tjenesten bare blir værre og værre for hver dag som går.
4 år siden av Frank
Har hatt VDSL fra NextGenTel en stund nå, det har funket greit. Leveringstiden var dessverre ekstremt lang og den Inteno-routeren som fulgte med har jeg lite godt å si om.
4 år siden av Kjell

Bredbåndstest.no © 2011 Stortorvet 10, 0155 Oslo.

Følg bredbåndstest på FacebookFølg Bredbåndstest på Twitter

Feedback